Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu

ul. Krótka 4c, 62-100 Wągrowiec

 

Pozostałe ogłoszenia

28 sierpnia 2023 r.

 

ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu planuje przystąpić w roku 2024 do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego- edycja 2024, realizowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.

Nadrzędnym  celem usług asystencji osobistej jest dążenie do poprawy funkcjonowania osoby   z niepełnosprawnością w jej środowisku, zwiększenie możliwości zaspokajania jej potrzeb oraz włączenie jej w życie społeczne. Głównym celem tego Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować.

Celem rozpowszechnienia  usług asystencji osobistej jest zwiększenie szans osób  z niepełnosprawnościami na prowadzenie bardziej niezależnego/samodzielnego i aktywnego życia. Zakres usługi asystencji osobistej będzie ściśle dostosowany do potrzeb danej osoby  z niepełnosprawnością, a sama usługa przez nią kierowana.

Adresatami tego programu są:

  1. Dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. Osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
  1. o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
  2. o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
  3. traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

UWAGA ! Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika:

  •  posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;
  •  posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu;
  •  wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, które nie są członkami rodziny osoby niepełnosprawnej.

Mając na względzie powyższe, zwracamy się do osób zainteresowanych tą formą wsparcia, o zgłaszanie takiej potrzeby osobiście lub  telefonicznie pod numery telefonów  67 26 20 885 w  terminie do dnia 11 września 2023 r.

Zebrane i zweryfikowane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2024 oraz aplikowanie o środki finansowe na jej realizację.

 

MOPS Wągrowiec

 

 

 

28 października 2022 r.

Program "Opieka wytchnieniowa" – edycja 2023

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu planuje przystąpić w roku 2023 do programu „Opieka wytchnieniowa" – edycja 2023.

Program jest realizowany ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.

Program „Opieka wytchnieniowa” jest adresowany do  osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, których członkowie rodzin lub opiekunowie sprawujący bezpośrednią opiekę, wymagają wsparcia w postaci doraźnej, krótkotrwałej przerwy w sprawowaniu opieki oraz podniesienia swoich umiejętności i wiedzy w zakresie opieki nad tym osobami.

Program adresowany jest do dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, jeżeli występuje konieczność stałej lub długotrwałej opieki, lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji, jak również konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Mając na względzie powyższe zwracamy się do osób zainteresowanych tą formą wsparcia o zgłaszanie takiej potrzeby osobiście lub telefonicznie pod numerem telefonu  67 26 20 885 w nieprzekraczalnym terminie do 7 listopada 2022 r. do godziny 17:00.

Zebrane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2023  i aplikowanie o środki finansowe na realizację tego Programu.

Ważne! Informujemy, że zgodnie z wytycznymi programu kosztami niekwalifikowanymi zadania jest opieka świadczona przez członków rodziny, opiekunów prawnych lub osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu.

Grzegorz Tomaszewski
Kierownik MOPS w Wągrowcu

Do pobrania: Program „Opieka wytchnieniowa" – edycja 2023


28 października 2022 r.

Program "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" – edycja 2023

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu planuje przystąpić w roku 2023 do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.

Program jest realizowany ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.

Program, ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych. Program jest elementem polityki społecznej państwa w zakresie:

  • poprawy jakości życia osób niepełnoprawnych, w szczególności poprzez umożliwienie im jak najbardziej niezależnego życia;
  • wsparcia osób niepełnosprawnych oraz zapewnienia pomocy adekwatnej do potrzeb;
  • uczestnictwa osób niepełnosprawnych w wydarzeniach społecznych, kulturalnych, rozrywkowych lub sportowych itp.;
  • dofinansowania jednostek samorządu terytorialnego w ramach realizowanych zadań mających na celu wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych;
  • zwiększenia wsparcia asystenckiego dla niepełnosprawnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, także w innych wymiarach życia i funkcjonowania społecznego.

Celem  usługi asystencji osobistej jest zwiększenie szans osób niepełnoprawnych na prowadzenie bardziej niezależnego/samodzielnego i aktywnego życia. Zakres usługi asystencji osobistej będzie ściśle dostosowany do potrzeb danej osoby z niepełnosprawnością, a sama usługa przez nią kierowana. Usługi asystencji osobistej mogą w szczególności polegać na pomocy asystenta w:

  • wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;
  • wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;
  • załatwianiu spraw urzędowych;
  • korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
  • zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej.

Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.
UWAGA! Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika:

  • osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;
  • osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu;
  • osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, które nie są członkami rodziny osoby niepełnosprawnej, pod warunkiem złożenia przez osobę niepełnosprawną pisemnego oświadczenia że wskazany przez nią asystent jest przygotowany do realizacji wobec niej usług asystencji osobistej.

Mając na względzie powyższe zwracamy się do osób zainteresowanych tą formą wsparcia, o zgłaszanie takiej potrzeby osobiście lub telefonicznie pod numery telefonów  67 26 20 885  w nieprzekraczalnym terminie do 7 listopada 2022 r. do godziny 17:00.

Zebrane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2023 i aplikowanie o środki finansowe na jej realizację.

Grzegorz Tomaszewski
Kierownik MOPS Wągrowiec

Do pobrania: Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023


16 kwietnia 2020 r.

                           Program "Opieka wytchnieniowa – edycja 2020"

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu planuje przystąpić w roku 2020 do Programu „Opieka wytchnieniowa – edycja 2020”, realizowanego w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.

Program „Opieka wytchnieniowa” jest adresowany do  osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz  dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności,  których członkowie rodzin lub opiekunowie sprawujący bezpośrednią opiekę, wymagają wsparcia w postaci doraźnej, krótkotrwałej przerwy w sprawowaniu opieki oraz podniesienia swoich umiejętności i wiedzy w zakresie opieki nad tym osobami. Program adresowany jest do dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, jeżeli występuje konieczność stałej lub długotrwałej opieki, lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji, jak również konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Mając na względzie powyższe zwracamy się do osób zainteresowanych tą formą wsparcia o zgłaszanie takiej potrzeby mailowo na adres: mops@mops.wagrowiec.eu lub telefonicznie: 665-640-864 w nieprzekraczalnym terminie do 20 kwietnia 2020 r. do godziny 12:00.

Zebrane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2020 i aplikowanie o środki finansowe na realizację Programu „Opieka wytchnieniowa”.

Ważne ! Informujemy, że zgodnie z wytycznymi programu kosztami niekwalifikowanymi zadania jest opieka świadczona przez członków rodziny, opiekunów prawnych lub osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu.

 Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych:

https://www.gov.pl/web/rodzina

http://www.niepelnosprawni.gov.pl/art,944,ogloszenie-o-planie-wsparcia-na-2020-rok

 

29 styczeń 2020 r.

OGŁOSZENIE O ZMIANIE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
w zakresie świadczeń wychowawczych i świadczeń dobry start

Informujemy, że w związku z przeniesieniem realizacji świadczeń wychowawczych i świadczeń dobry start z Urzędu Miejskiego w Wągrowcu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wągrowcu od dnia 01 stycznia 2020 r. zmianie uległ również administrator danych osobowych w tym zakresie. Nowym administratorem danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu ul. Krótka 4c, 62-100 Wągrowiec, REGON: 004612088, tel.: 672620885, e-mail: mops@mops.wagrowiec.eu. Inspektorem ochrony danych jest Pan Krzysztof Pukaczewski, MOPS w Wągrowcu, ul. Krótka 4c, 62-100 Wągrowiec, e-mail: iod@mops.wagrowiec.eu .

KLAUZULA INFORMACYJNA  RODO
dotycząca danych osobowych przetwarzanych na potrzeby obsługi
świadczeń wychowawczych i świadczeń dobry start

Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. – ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „Rozporządzeniem”) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu, ul. Krótka 4c, 62-100 Wągrowiec, REGON: 004612088, tel.: 672620885, e-mail: mops@mops.wagrowiec.eu;
  2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Krzysztof Pukaczewski, MOPS w Wągrowcu, ul. Krótka 4c, 62-100 Wągrowiec, e-mail: iod@mops.wagrowiec.eu;
  3. Dane są przetwarzane stosownie do art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art. 9 ust. 2 lit. b i g Rozporządzenia, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze lub jest to niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi – na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 11.02.2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci lub rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30.05.2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (odpowiednie akty prawne są wskazywane w decyzjach i innych pismach);
  4. Odbiorcami danych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które przetwarzają dane na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
  5. Dane mogą być przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zadań i obowiązków, o których mowa w punkcie 3, w tym obowiązku archiwizacyjnego (10 lat licząc od miesiąca stycznia następującego po zakończeniu realizacji świadczeń, o ile nie nastąpi konieczność weryfikacji prawa do świadczeń lub ich zwrotu w przypadkach przewidzianych prawem);
  6. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do tych danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – na zasadach określonych w art. 15-22 Rozporządzenia, o ile jest to zgodne z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych, a także z zasadami archiwizacji oraz zasadami wynikającymi z Kodeksu postępowania administracyjnego;
  7. Przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją niepodania danych może być pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia lub wstrzymanie wypłat świadczeń;
  9. Dane mogą być pozyskiwane drogą elektroniczną lub pisemnie, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny lub bezpośrednio, odpowiednio od organów podatkowych, organów egzekucyjnych, ministra właściwego do spraw finansów publicznych, organów emerytalno-rentowych, z rejestrów publicznych, w tym z rejestru PESEL, z systemu informacji oświatowej, z Centralnego Wykazu Ubezpieczonych. Dane mogą być pozyskiwane również od innych uczestników postępowań administracyjnych, pracodawców oraz od innych instytucji publicznych i organizacji pozarządowych obowiązanych do udzielania informacji na podstawie przepisów prawa;
  10. Dane nie są poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i profilowaniu;
  11. Aktualna wersja niniejszej informacji będzie zamieszczana na tablicy ogłoszeń w siedzibie Ośrodka oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka www.mopswagrowiec.naszbip.pl .

17 listopad 2016 r.

Nabór na opiekunów prawnych

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu ogłasza nabór na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych.
17 listopad 2016 r.

Treść ogłoszenia

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 19422
Utworzono dnia: 06.03.2017

Historia publikacji

  • 28.08.2023 13:18, Administrator
    Edycja strony: Pozostałe ogłoszenia
  • 28.10.2022 15:19, Administrator
    Edycja strony: Pozostałe ogłoszenia
  • 28.10.2022 15:16, Administrator
    Edycja strony: Pozostałe ogłoszenia